Preview

Vestnik Majkopskogo Gosudarstvennogo Tehnologiceskogo Universiteta

Advanced search

Interaction of the internal affairs bodies with the mass media

https://doi.org/10.47370/2078-1024-2020-12-4-104-111

Abstract

The article analyzes the problems of communicative interaction between the internal affairs bodies and the media. Since their appearance in the structure of government bodies in the late 1980s, press centers and press services have provided information support for specific events and long-term interaction with media representatives. These divisions (both at the federal and regional levels) have become a link between government authorities and the media and begun to play an important role in the state information space. By order of the Ministry of Internal Affairs of the USSR No. 0162 of June 10, 1983, a press bureau was created in the structure of the central apparatus of the department, that was responsible for the information policy of the department. In the regional departments political divisions were formed, which included press services as a structural unit. The work of an inspector responsible for interaction with the media and informing the public was aimed at promoting legal knowledge, as well as creating a positive image of employees of the internal affairs bodies. Modern public relations in the internal affairs department is a management activity that involves interaction, organized using public relations technologies, with a mandatory feedback channel.

About the Author

Elvira Victorovna Namrueva
MVD Administration Academy of the Ministry of Internal Affairs of Russia
Russian Federation


References

1. Наумкин Ю.В., Кокарев В.Л. Историко-правовые вопросы использования возможностей массовой информации в укреплении правопорядка // Бизнес в законе. 2012. № 3. С. 14-19.

2. Grunig J.E., Hunt T. Managing public relations. Holt, Rinehart & Winston: New York, 1984. 550 p.

3. Благоразумный А.А., Коробов В.Б. Организация общественных связей органов внутренних дел. М., 2004. 164 c.

4. Кошелев А.А. Структура и функциональные характеристики современной пресс-службы // Научный альманах. 2017. № 3-2 (29). С. 291-293.

5. Комлев Ю.Ю. Органы внутренних дел и средства массовой информации: от общественной осведомленности к оптимальному взаимодействию. Казань, 2001. 171 c.

6. Приказ МВД России № 718 от 05.09.2005 г. «Об утверждении Концепции совершенствования взаимодействия МВД РФ со СМИ и общественными объединениями на 2005-2008 годы».

7. Приказ МВД России № 1 от 01.01.2009 г. «Об утверждении Концепции совершенствования взаимодействия МВД РФ со СМИ и общественными объединениями на 2009-2014 годы».

8. Колесник К.С. Связи с общественностью в системе управления органами внутренних дел (социологический анализ): автореф. дис. … канд. соц. наук. М., 2005.

9. Федеральный закон от 7 февраля 2011 г. № 3-ФЗ «О полиции» [Электронный ресурс] // Доступ из справочной правовой системы «КонсультантПлюс».

10. Приказ МВД России от 16.06.2011 № 683 «Об утверждении Положения об Управлении по взаимодействию с институтами гражданского общества и СМИ МВД РФ».

11. Васильева И.Н. Потенциал социально-коммуникативных технологий в системе управления органов внутренних дел Российской Федерации: автореф. дис. … канд. соц. наук. М., 2020.

12. Шишкина М.А. Паблик рилейшинз в системе социального управления. СПб.: Паллада-медиа, 2002. 444 с.

13. Официальный сайт Счетной палаты Российской Федерации. https://ach.gov.ru/upload/pdf/Otkrytost-2020.pdf


Review

For citations:


Namrueva E.V. Interaction of the internal affairs bodies with the mass media. Vestnik Majkopskogo Gosudarstvennogo Tehnologiceskogo Universiteta. 2020;12(4):104-111. (In Russ.) https://doi.org/10.47370/2078-1024-2020-12-4-104-111

Views: 596


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2078-1024 (Print)