Preview

Vestnik Majkopskogo Gosudarstvennogo Tehnologiceskogo Universiteta

Advanced search

Group project -based learning at a university: a social effect

https://doi.org/10.24411/2078-1024-2020-13007

Abstract

Group project-based training at a university is considered as a modern teaching technology aimed at solving a wide range of tasks from the development of practical skills of students to the integration of business tasks of potential employers for university graduates into the activities of the university. The implementation of group project training has an impact on the participants of the educational process, which is expressed in the manifestation of a social effect. The social effect of the implementation of group project-based training at a university is defined as the result that the subjects of project-based training receive. The relevance of the research topic is characterized by the need to study the social effect for participants in the educational process when implementing new educational technologies, such as group project training. The purpose of the research is to study the social effect that can be obtained in the case of implementation of group project-based training at a university. The main research method is system analysis. The experience of implementation of group project training is presented on the example of a university. It has been concluded that the implementation of group project-based training at a university will contribute to the manifestation of a social effect at the level of the region, employers, university and students.

About the Authors

Natalya Mikhailovna Suetina
FSBEI HE “Maykop State Technological University”
Russian Federation


Sabina Tofikovna Shefrukova
FSBEI HE “Maykop State Technological University”
Russian Federation


References

1. О национальных целях и стратегических задачах развития Российской Федерации на период до 2024 года [Электронный ресурс]: Указ Президента РФ от 7 мая 2018 № 204. URL: https://www.garant.ru/products/ipo/prime/doc/71837200/ (дата обращения: 05.03.2020).

2. Атаманчук Г.В. Теория государственного управления: учебник. М: Омега-Л, 2014. 525 с.

3. Вебер М. Избранные произведения / под общ. ред. Ю. Н. Давыдова. М.: Прогресс, 1990. 808 с.

4. Ерещук А.А. Социальные эффекты как результат социальных взаимодействий [Электронный ресурс] // Научное мнение. 2013. № 5. С. 99-103. URL: https://www.elibrary.ru/item.asp?id=19393908 (дата обращения: 08.03.2020).

5. Московский международный салон образования [Электронный ресурс]. URL: http://2019.mmco-expo.ru/expo/9489947/i/110626/?lang=ru (дата обращения: 17.02.2020).

6. Поддубная Т.Н., Юрченко А.А. Контрольно-измерительная процедура оценки сформированности компетенций обучающихся (на примере подготовки кадров высшей квалификации) // Вестник Майкопского государственного технологического университета. 2020. Вып. 1 (44). С. 86-94.

7. Теоретические и методические аспекты подготовки студентов в области туризма / Т.Н. Поддубная [и др.] // Вестник Майкопского государственного технологического университета. 2017. Вып. 3. С. 61-66.

8. Прикот О.Г. Методология выявления социальных эффектов модернизации системы образования [Электронный ресурс] // ЧиО. 2014. № 4 (41). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/metodologiya-vyyavleniya-sotsialnyh-effektov-modernizatsii-sistemy-obrazovaniya (дата обращения: 11.03.2020).

9. Проектное обучение [Электронный ресурс]. URL: https://www.mkgtu.ru/art/12257/ (дата обращения: 09.03.2020).

10. Проектный практикум [Электронный ресурс]. URL: (http://moodle.mkgtu.ru/) (дата обращения: 02.03.2020).

11. Vanclay F. International Principles for Social Impact Assessment [Electronic resurs]. URL: http://dx.doi.org/10.3152/147154603781766491 (accessed 13 March 2020).

12. Using the electronic information and educational envroment of the university in the training of tourism industry workers [Electronic resurs] / Poddubnaya T.N. [at al] // Amazonia Investiga. 2020. Vol. 9, Iss. 28. P. 249-259. URL https://www.amazoniainvestiga.info/index.php/amazonia/article/view/1318 (accessed 13 May 2020).


Review

For citations:


Suetina N.M., Shefrukova S.T. Group project -based learning at a university: a social effect. Vestnik Majkopskogo Gosudarstvennogo Tehnologiceskogo Universiteta. 2020;(3):68-73. (In Russ.) https://doi.org/10.24411/2078-1024-2020-13007

Views: 83


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2078-1024 (Print)