Preview

Vestnik Majkopskogo Gosudarstvennogo Tehnologiceskogo Universiteta

Advanced search

Design of assessment funds as a condition for FSES implementation

https://doi.org/10.24411/2078-1024-2019-11010

Abstract

The implementation of new educational standards is focused on the transition from assessing students' cognitive indicators to assessing the level of the competence development, which is manifested in the need to develop a new control and evaluation system - a fund of assessment tools for the discipline (FAT). This circumstance has led to the formulation of the research problem: what is the mechanism for FAT design in the context of the implementation of federal higher education standards? The goal of the study is to substantiate methodological aspects of FAT design as a condition for the implementation of federal educational standards of higher education. During the study, the following methods were used: analysis, synthesis, analogy method, design method. The result of the presented research is the development of methodological aspects of the system of evaluation of educational results in the context of the implementation of the FSES HE, which provides for taking into account all the indicators obtained by a graduate in the process of passing the professional educational route (practical, cognitive, value-orientation and communication). Key conclusions: examples of materials of current control to assess the formation of competencies in the direction of training 43.03.02 Tourism have been proposed; criteria (scales) for assessing competence and levels of its formation in accordance with the form of control have been developed.

About the Authors

Tatyana Nicolaevna Poddubnaya
FSBEI HE «Kuban State University of Physical Culture, Sports and Tourism»
Russian Federation


Denis Alexandrovich Kruzhkov
FSBEI HE «Kuban State University of Physical Culture, Sports and Tourism»
Russian Federation


Larisa Iljinichna Demidova
FSBEI HE «Kuban State University of Physical Culture, Sports and Tourism»
Russian Federation


Evgenia Victorovna Polzikova
FSBEI HE «Kuban State University of Physical Culture, Sports and Tourism»
Russian Federation


Elena Leonidovna Zadneprovskaya
FSBEI HE «Kuban State University of Physical Culture, Sports and Tourism»
Russian Federation


References

1. Еремина Е.А., Минченко В.Г., Поддубная Т.Н. Проблема реализации ФГОС 3+ на разных ступенях профессиональной подготовки по направлению «Туризм» // Материалы научно-методической конференции профессорско-преподава-тельского состава Кубанского государственного университета физической культуры, спорта и туризма. Т. 1, №1-1. Краснодар: КГУФКСТ, 2017. С. 220.

2. Красильникова О.М. Проектирование фонда оценочных средств в соответствии с требованиями ФГОС СПО // Педагогическое мастерство: материалы Международной научной конференции. Москва: Буки-Веди, 2012. С. 231-234.

3. Куракова Г.В., Поддубная Т.Н. Педагогический мониторинг определения общих компетенций обучающихся // Стандарты и мониторинг в образовании. 2012. №3. С. 17-23.

4. Минченко В.Г., Поддубная Т.Н. Реализация компетентностного подхода в образовании на разных ступенях профессиональной подготовки по направлению «Туризм»: на пути поиска решений // Материалы научно-методической конференции профессорско-преподавательского состава Кубанского государственного университета физической культуры, спорта и туризма (21-27 июня 2016 г.). Краснодар: КГУФКСТ, 2016. С. 117-119.

5. Поддубная Т.Н., Крынина О.Ю. Инновационная компетентностная модель выпускника высшей школы (на примере бакалавра) // Вестник Адыгейского государственного университета. Серия: Педагогика и психология. 2012. Вып. 1. С. 111-118.

6. Показатели и критерии оценки сформированности компетенций у бакалавров по направлению подготовки 43.03.02 «Туризм» в контексте ФГОС ВО 3+ / Т.Н. Поддубная [и др.] // Вестник Майкопского государственного технологического университета. 2016. Вып. 1. С. 76-81.


Review

For citations:


Poddubnaya T.N., Kruzhkov D.A., Demidova L.I., Polzikova E.V., Zadneprovskaya E.L. Design of assessment funds as a condition for FSES implementation. Vestnik Majkopskogo Gosudarstvennogo Tehnologiceskogo Universiteta. 2019;(1):104-113. (In Russ.) https://doi.org/10.24411/2078-1024-2019-11010

Views: 47


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2078-1024 (Print)