Preview

Vestnik Majkopskogo Gosudarstvennogo Tehnologiceskogo Universiteta

Advanced search

Distance educational technologies in teaching foreign languages (on the example of the Latin language)

https://doi.org/10.47370/2078-1024-2021-13-2-71-77

Abstract

The distance learning model is increasingly being introduced into the practice of educational institutions. Distance learning technologies allow the educational process to be carried out at a distance, expanding the capabilities of educational institutions. The research problem: the use of distance learning technologies in teaching Latin. The purpose of the research is to reveal the potential of distance learning technologies in teaching Latin. The research methods used are generalization, comparison, analysis, survey. The base of the research is FSBEI HE “Maykop State Technological University”, the Medical institute. The research results are the following: the potential of distance learning technologies in teaching Latin has been substantiated; studies related to the problem of distance learning in the study of foreign languages have been analyzed; the experience of using distance learning technologies in teaching Latin language has been presented. Key conclusions: distance learning technologies are information and communication technologies implemented using network resources in the indirect (distant) interaction between students and a teacher; distance learning technologies expand the possibilities of language training in modern conditions and can be considered as an additional resource for obtaining educational information, increasing the availability and quality of education; using e-Learning technologies (electronic educational environment of universities, Zoom and MIND online platforms) is an effective tool in teaching Latin, allowing to expand the range of opportunities for language training.

About the Author

Elena Vladimirovna Kiseleva
FSBEI HE “Maykop State Technological University”
Russian Federation


References

1. Алексеева С.Н., Антипина У.Д., Дмитриева О.Н. Проблемы перехода на дистанционное обучение при изучении дисциплин «Латинский язык» и «Патофизиология» // Мир науки, культуры, образования. 2020. № 4. С. 229-231.

2. Дорогов Ю.В., Котелкова Г.О. Проектирование и реализация электронного образовательного ресурса по дисциплине «Психология» // Научно-технический вестник Санкт-Петербургского государственного университета информационных технологий, механики и оптики. 2007. № 41. С. 85-88.

3. Дражан Р.В. Эффективность модели смешанного обучения в процессе иноязычной подготовки специалиста водного транспорта на примере авторских мультимедийных интерактивных электронных курсов английского языка // Вестник Майкопского государственного технологического университета. 2018. Вып. 2. С. 70-76.

4. Леонтьева А.В., Деткова И.В. Активные методы обучения в профессиональной подготовке специалистов помогающих профессий // Бизнес. Образование. Право. 2021. № 1. С. 468-472.

5. Минченко В.Г., Поддубная Т.Н., Заднепровская Е.Л. Цифровые технологии в образовании: современные вызовы и перспективы // Цифровая экономика и сквозные цифровые технологии: современные вызовы и перспективы экономического, социального и культурного развития. Самара: ПНК, 2020. С. 278-292.

6. Панина Е.А. Актуальные вопросы цифровизации образования в современных условиях // Вестник Майкопского государственного технологического университета. 2020. Вып. 3. С. 60-67.

7. О проблемах поиска путей цифровизации образовательной среды вуза / К.Б. Семенов [и др.] // Вестник Сургутского государственного педагогического университета. 2020. № 4. С. 133-141.

8. Semian N.V. Innovative Aspects of Teaching Foreign Students to Read in English during Distance Learning [Electronic resource] // Propositos y Representaciones. 2021. Vol. 9. URL: http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/992(дата обращения 17.02.2021).

9. Multimedia technologies in vocational education. Amazonia Investiga / Vaganova O [et al.]. 2020. No. 9 (26). Р. 391-398.


Review

For citations:


Kiseleva E.V. Distance educational technologies in teaching foreign languages (on the example of the Latin language). Vestnik Majkopskogo Gosudarstvennogo Tehnologiceskogo Universiteta. 2021;(2):71-77. (In Russ.) https://doi.org/10.47370/2078-1024-2021-13-2-71-77

Views: 71


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2078-1024 (Print)