Testing and assessment procedure for evaluating the competencies of students (on the example of highly qualified personnel training)
https://doi.org/10.24411/2078-1024-2020-11008
Abstract
Keywords
About the Authors
Tatyana Nikolaevna PoddubnayaRussian Federation
Anna Andreevna Yurchenko
Russian Federation
References
1. Антюхов А.В., Фомин Н.В. Разработка фонда оценочных средств в контексте ФГОС ВПО // Вестник Брянского государственного университета. 2014. №1. С. 112-117.
2. Куракова Г.В., Поддубная Т.Н. Педагогический мониторинг определения общих компетенций обучающихся // Стандарты и мониторинг в образовании. 2012. №3. С. 17-23.
3. Проектирование фондов оценочных средств как условие реализации ФГОС ВО / Т.Н. Поддубная [и др.] // Вестник Майкопского государственного технологического университета. 2019. Вып. 1. С. 104-113.
4. Сенашенко В.С. Проблемы организации аспирантуры на основе ФГОС третьего уровня высшего образования // Высшее образование в России. 2016. №3. С. 33-43.
5. Hadad Y., Keren B., Naveh G. The relative importance of teaching evaluation criteria from the points of view of students and faculty [Electronic resource] // Assessment & Evaluation in Higher Education. URL https://www.tandfonline.com/ doi/full/10.1080/02602938.2019.1665623 (access date 25/10/2019).
Review
For citations:
Poddubnaya T.N., Yurchenko A.A. Testing and assessment procedure for evaluating the competencies of students (on the example of highly qualified personnel training). Vestnik Majkopskogo Gosudarstvennogo Tehnologiceskogo Universiteta. 2020;(1):86-94. (In Russ.) https://doi.org/10.24411/2078-1024-2020-11008